photo1 Ceciel

Voorwoord mei 2019

De maand mei is niet alleen de lentemaand bij uitstek, maar ook een maand van herinneren van oorlogen in het verleden. En daarna van bevrijding en feest om onze vrijheid te vieren.

Ikzelf hoor bij de generatie die nog nooit een oorlog aan den lijve heeft ondervonden. En ik ben daarvoor dankbaar. Laten we tijdens de herdenkingen vooral niet vergeten wat er gebeurd is, maar ook vooral vieren dat wij in een relatief welvarend en vrij deel van de wereld mogen leven.

Op 23 mei dit jaar gaan we weer op reis met onze vereniging. Ik verwacht ook dit jaar weer dat het een heel geslaagd uitstapje gaat worden. Tot 10 mei kunt u zich nog aanmelden als u mee wilt naar o.a. Staphorst.

Ook nog vóór de vakantieperiode staat er een voorlichtingsavond gepland over reuma en vermoeidheid door drs. Mechiel Korte. Hij heeft, omdat hijzelf ook te maken heeft met reuma, wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de oorzaak van vermoeidheid bij reumapatiënten. Daarover komt hij ons vertellen in café de Boom.

Na de vakantie, in september komt er een voorlichtingsavond, die alles te maken heeft met voeding en reuma. Er komt dan iemand van de RAW MILK Company uit de Lutte om over hun producten te vertellen.

In de achterliggende periode is er binnen onze vereniging ook weer het e.e.a. gebeurd. Na de goede en vooral ook gezellige Jaarvergadering hadden we niet verwacht dat het direct storm zou lopen met aanmeldingen voor nieuwe bestuursleden. Maar wat wel teleurstellend is, dat tot dit moment nog niemand zich gemeld heeft. Maar goed, nieuwe tijden, nieuwe kansen. Dus nog maar eens:

WIJ ZOEKEN BESTUURSLEDEN.

Verder zijn we als bestuur erg geschrokken van het bericht dat begin april Netty Nijhuis plotseling is overleden op de leeftijd van 70 jaar. Zij heeft niet alleen als secretaris veel voor onze vereniging betekent, maar ook om de vrouw, die ze was.

Wij leven dan ook erg mee met haar familie en vrienden.

Zo ziet u dat er ook in een vereniging als de onze alles langs komt. Ik hoop echter dat het voor u allen een mooie en vooral gezonde zomer gaat worden. Vergeet vooral niet te genieten van elkaar. Met andere woorden, Carpe Diem, pluk de dag!

Ceciel van der Werf-Spronk

voorzitter